Haber: Evde bakım maaşları 2013

2013 yılında ilk 6 ay evde bakım maaşı 700 türk lirası olacak. Alınan karar böyle.

engellievdebakim

Önemli yorum:

Sigortalı çalışan özürlü velisiyim Bürüt ücretim yüksek yatıyor diye benim %90 oranından özürlü olan çocuğuma evde bakım maaşı bağlanmayacağını söylüyorlar. Sorarım sizlere devlet vergimi ödüyorum maaşımdan başka bir gelirim yok. Evim kıra,arabam yok ötede yanda Arabası olan.evi olan vatandaş evde bakım maaşı alıyor. Ama benim maaş borum olduğu için ben bu hakikaten mahrum kalıyorum. Sizce bu Adaletli bir davranış mı? Sizlerin vicdanına bırakıyorum.

2013 yılına ait asgari ücretin belirlenmesi ile birlikte bir net asgari ücret (AGİ’siz) tutarında olan evde bakım maaşının da miktarı belirlenmiş oldu.Tüm engelliler ve aileleri yardımlaşma derneği TEDAY dan yapılan açıklamada, çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığınca açıklanan 2013′ün ilk 6 ayı için net asgari ücret % 4,1 artarak 774 TL oldu. Böylece 774 TL’nin Asgari Geçim İndirim’siz (AGİ) hali olan 700,58 TL 2013 yılının ilk 6 ayındaki evde bakım ücreti oldu. İkinci 6 ayda evde bakım maaşı 731,29 TLolacak.
Ayrıca evde bakım maaşları için 2013 yılında gelir kriteri de değişmiştir. Yeni gelir sınırı için 2013 Yılı Evde Bakım Ücreti Gelir Sınırı :
-2013 yılının asgari ücretinin belirlenmesi ile birlikte yeni evde bakım maaşları ve evde bakım maaşlarının bağlanmasında önemli bir kriter olan gelir sınırı da belli oldu. Buna göre 2013 yılında evde bakım maaşı gelir sınırı 467 TL oldu. 2012 yılında 448 TL olan bu rakam 2013′ün ikinci altı ayında (Temmuz – Aralık) ise 487,52 TL olacak. Böylece 2013′te evde bakım maaşı gelir sınırı 19 TL artmış oldu.
İlk 6 ay (Ocak – Haziran) için 2013 evde bakım maaşı gelir sınırı: 467 TL
İkinci 6 ay (Temmuz – Aralık) için 2013 evde bakım maaşı gelir sınırı: 487,52 TL
Evde bakım ücretinin bağlanmasında önemli bir kriter olan kişi başına düşen gelir sınırı ailedeki tüm gelirlerin ailede yaşayan kişi sayısına bölünmesiyle bulunuyor. Aile bakanlığının verdiği evde bakım maaşının bağlanabilmesi için kişilerin bu sınırdan daha fazla geliri olmaması gerekiyor. Yani 2013 yılında kişi başına düşen geliri 467 TL’den yüksek olan ailelerde bulunan engelli vatandaşlarımız için evde bakım maaşı bağlanamayacak. Derneğin Genel Başkanı İlimdar BOZTAŞ Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma ŞAHİN e öneride bulundu. BOZTAŞ: İntibak yasası aileleri mağdur edecek.

Haber: Evde bakım maaşları 2013” üzerine 3 düşünce

  1. hidayet

    BENDE AYNI DURUMDAYIM. BENIM ANLAMADIGIM SORULAN SORU GAYET ACIK VE SIZIN HESAP TARIFINIZI BIZ ZATEN BILIYORUZ. maastan baska gecim kaynagi olmayan bizler bu sinirin kaldirilmasini nail saglariz ve kime nasil derdimizi anlatiriz bize onu tarif ediniz…

    Cevapla
  2. sevil

    zihinsel engelli aynı zamanda epilepsi hastası % 86 ağır hasarlı hasta raporlu bir kızım var yaşı 18…tüm ihtiyaçlarını annesi olarak ben karşılıyorum..bundan 4 ay evvel bakım aylığı için müracat ettim..fakat hala denetleme heyet gelmedi bekliyorum..Tekirdağ Çorlu da ikamet etmekteyim. tam iki aydır her hafta bu son hafta denetlemeler sona erecek ve evraklar teslim edilecek deniyor…eşimden ayrıldım..evde 3 kişi 15 yaşında oğlum ve engelli kızımla yaşıyorum..eski eşimden aldığım sadece 650 tl ile geçinmeye çalışıyoruz..ev, veya hiçbir gayrimenkulümde bulunmamakta, tam 4 aydır sürünüyorum…evim yandı dışarıda kaldım..kaymakamlığa gidip mağduriyetimi belirttiğim halde hala denetleme yapılmıyor..sinirlerimiz iyice yıprandı..heryere borçlandım..engelli ailelerine ve engelliler yeterince önemsenmiyor ülkemizde malesef..denetleme yapan memurların gönüllü hizmetliler, asıl meslekleri öğretmen hemşire vs, olduklarını öğrendim..işlerinden arta kalan zamanlarında gönüllü heyette görev aldıklarını öğrendim…gönüllülerin gönlü olacak biz engelli aileleri için bişeyler yapılacak.. yeter artık bizim yaşamaya hakkımız yokmu..:((

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

